Doğu kültürlerine yönelen bir ilgi olarak tanımlanan ve kendini sanat, mimari, müzik, edebiyat ve tiyatro dallarında gösteren, Avrupa merkezli bir kültür akımı olan Oryantalizm, akademik resmin içinden, öncelikli olarak da Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Mağribi İspanya’daki İslam ülkelerinin kültürlerinden etkilenerek belirginleşmiş, 19. yüzyılda zirvesine ulaşmıştır. Polonya özelinde, Doğuya duyulan ilgi, Ortaçağ’da başlar, bu, doğudan gelen etkilere açık olan coğrafi konumunun doğal bir sonucudur. Polonya tarihinde bu döneme büyük ölçüde, Osmanlılara karşı verilen ve birbirini izleyen savaşlar damgasını vurmuş ve kültüründe kalıcı bir iz bırakmıştır. Çeşitli atlı tipleri, çarpışmalar ve tarihteki büyük savaşlar yetenekli sanatçılar tarafından defalarca betimlenmiş, sanatçıların eserlerine doğulu insan tipleri, manzaralar ve harem özellikle konu olmuş, yoğun ilgi gören gündelik yaşam sahneleri doğuya hiç gitmemiş ressamlar tarafından da işlenmiştir.
Sergi kataloğu aralarında Jan Matejko, Wacław Pawliszak, Jan Ciągliński, Jacek Malczewski ve özellikle Abdülaziz döneminde saray ressamlığı yapmış Stanisław Chlebowski gibi isimlerin bulunduğu Polonyalı Oryantalist ressamların sergide yer alan yapıtlarını belgelerken aynı zamanda çeşitli makalelerle Batı Avrupalı yaklaşımdan farklı bir Oryantalizm anlayışına sahip Polonya'nın Doğu'ya bakışını tarih, diplomatik ilişkiler, savaşlar, seyyahlar aracılığıyla kurulan kültürel etkileşim ve sanata yansımaları bağlamında sunuyor.