Özellik | Değer |
---|---|
Cilt Tipi | Sert Kapak |
Dil | İngilizce |
Dil | Türkçe |
Sayfa Sayısı | 106 |
Çok farklı köken ve kültürlerden gelmelerine karşın, 1929 İstanbul (Türkiye) doğumlu Burhan Doğançay'la 1926 Quimper (Fransa) doğumlu Jacques Villeglé benzer şekilde kentle ilgilenmişlerdir. Biri erken dönemlerinden başlayarak yolculuk etme gerekliliğini hissederken, diğeri Paris'e yerleşip başka sanatçılarla birlikte "Yeni Gerçekçilik" serüvenine katılır. Burhan Doğançay'ın sanatı önceleri klasik resimleri anımsatsa da -yolculuklarının tanıklığı, guvaşlar ve suluboyalar- sanatçı, 1960'lı yıllardan sonra ziyaret ettiği kentlerin duvarlarından topladığı imge ve simgelerle beslenmeye başlar yalnızca. Jacques Villeglé ise, 1949'dan sonra sanatını kentteki afiş panolarından topladığı malzemelerle biçimlendirir; "anonim yırtık afişler" olarak adlandırdığı bir"tablolar" dünyası ortaya koyar. İlki kolaj, ikincisiyse dekolaj yapar. Bu iki yöntem birbirine koşut değilse de benzer olan iki tutumu yansıtmaktadır: Bir yandan sırtını kent izleğine dayamış rengârenk bir ikonlar dünyası yaratırken, bir yandan da o dünyanın bütünüyle soyut kompozisyonlar içinde eridiği bir imgeler dünyası kurarlar. Kuşaklarının önde gelen sanatçılarından ikisini aynı sergide buluşturma düşüncesi, iki sanatçının benzerliklerini ve aynı zamanda farklılıklarını açığa çıkarmayı hedefledi. Onların bu yapıtları, kendi tarzlarında, aynı estetik atılım içinde "graffiti" sanatının yükselişinide haber vertmektedir.
Although from very different origins and cultures, Dogançay (born in İstanbul, Turkey, in 1929) and Villeglé (born in Quimper, France, in 1926) share the same interest in the city. Whereas the first soon felt the need to travel and find out what was happening elsewhere, the second moved to Paris and henceforth participated in the collective "Nouveau Réalisme" adventure. Although Dogançay's art was originally based primarily on conventional pictorial practices -almost exclusively gouaches and watercolours which stand testimony to his numerous journeys- since the mid-1960s he had taken his themes uniquely from images and signs seen on the walls of the cities he had traversed. As of 1949, Jacques Villeglé's art has been based on collecting a world of ready-made "paintings" that are offered to him by "anonymously torn posters" that he sees when exploring the city. Collage [gluing, pasting] in the first case, décollage [tearing down, unpeeling] in the second: these two practices characterize two sets of attitudes that, if not parallel, converge, and summon up a world of colorful icons founded on the theme of the city or images in which it is absorbed into uncompromisingly abstract compositions. The idea of bringing together two leading artists of their generation in the same exhibition aimed to reveal to viewers the similarities, as well as the differences between Dogançay and Villeglé, whose works anticipate, in their own way, the arrival of "graffiti" art as part of the same aesthetic impulse.
Özellik | Değer |
---|---|
Cilt Tipi | Sert Kapak |
Dil | İngilizce |
Dil | Türkçe |
Sayfa Sayısı | 106 |
Taksit | Taksit Tutarı | Toplam Tutar |
---|---|---|
Peşin | 1,00 | 1,00 |
2 | 0,52 | 1,03 |
3 | 0,35 | 1,04 |
4 | 0,26 | 1,05 |
5 | 0,21 | 1,06 |
6 | 0,18 | 1,07 |
7 | 0,15 | 1,08 |
8 | 0,14 | 1,10 |
Taksit | Taksit Tutarı | Toplam Tutar |
---|---|---|
Peşin | 1,00 | 1,00 |
2 | 0,52 | 1,03 |
3 | 0,35 | 1,04 |
4 | 0,26 | 1,05 |
5 | 0,21 | 1,06 |
6 | 0,18 | 1,07 |
7 | 0,15 | 1,08 |
8 | 0,14 | 1,10 |
Ürüne ait yorum bulunmamaktadır.
Pergamon – Bir Antik Kentin Tarihi ve Yapıları
Assurlular Dicle’den Toroslar’a Tanrı Assur’un Krallığı / The Assyrians Kingdom of the God Aššur from Tigris to Taurus